Art Iran

اخبار هنر ایران

Art Iran

اخبار هنر ایران

تاریخ خبر 1395

به گزارش همشهری، آیین اختتامیه مهم‌ترین رویداد سالانه استان در عرصه هنرهای نمایشی، در حالی در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد که برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها، هیأت داوران جوایز خود را میان طیف گسترده‌تری از هنرمندان شرکت‌کننده تقسیم کرد.  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به عنوان تنها سخنران مراسم پشت تریبون رفته بود، ضمن اشاره به قابلیت تأثیرگذاری هنر تئاتر، از هنرمندان تئاتر هم‌استانی خواست از این هنر برای پرداختن بیشتر به مسائل اجتماعی مانندحاشیه‌نشینی بر اساس اولویت اقتصادی بهره گیرند.
«اکبر اسکندرنژاد» با محدود و نحیف خواندن منابع بودجه‌ای در عرصه فرهنگ و هنر استان، بر لزوم اختصاص بخشی از بودجه‌های کم اداره فرهنگ و ارشاد استان، برای انجام آموزش‌های اصولی تئاتر به انجمن هنرهای نمایشی قزوین تأکید کرد.

پویان اصغری


سخنگوی هیأت داوران جشنواره نوزدهم با بیان اینکه 2 سال پیش هم به عنوان داور در جشنواره تئاتر استان قزوین حضور داشته، برقوی‌تر، پخته‌تر و خلاقانه‌تر شدن آثار گروه‌های نمایشی استان نسبت به دوره‌های گذشته صحه گذاشت و از گروه‌های جوان خواست به مطالعات و تجربیات بیشتری در حیطه تئاتر دست بزنند.
«علی ایزدی» معرفی فقط 2 گروه (از 9 گروه) را به شورای بازبینی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دلیل بر برتری محسوس آن‌ها بر سایر گروه‌های مشارکت‌کننده ندانست و از هنرمندان تئاتر استان قزوین خواست هیچ‌کدام از داوران، مسئولان استانی و اعضای ستاد مرکزی برگزاری جشنواره را در این زمینه مقصر ندانند.
کارگردان نمایش «سحوری» در حاشیه اهدای جوایز از مسئولان خواست به جای توصیه کردن به گروه‌های تئاتری درباره چگونگی نوشتن و پرداخت نمایشنامه‌ها، نسبت به ساخت سالن‌های استاندارد تئاتر و تجهیز و روزآمد کردن سالن‌های موجود، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
«بهنام علی‌بخشی» از همه مسئولان استانی خواست در جهت ریشه‌شناسی مشکلات عمیق فرهنگی و رفع دغدغه‌های حیاتی هنرمندان بسیار بیش از گذشته تلاش کنند و با جدی گرفتن مسأله فرهنگ، از وقوع اتفاقات ناگوار اجتماعی که ریشه‌های فرهنگی دارد، جلوگیری کنند.
در ادامه این مراسم اختتامیه، برگزیدگان نوزدهمین جشنواره استانی تئاتر به حاضران در جلسه، خبرنگاران و علاقه‌مندان هنر تئاتر در قزوین معرفی شدند که 2 نمایش «پانما» و «قاقُمان» حائز بیشترین رتبه‌ها در بخش‌های مختلف شدند.

سمیرا ضابطی

در بخش بازیگری زن، «حمیرا موسوی» و «سمیرا ضابطی» 2 بازیگر نمایش «پرولوگ در 8 دقیقه» به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند و «آزاده کرم‌بخش» بازیگر نمایش «قاقُمان» عنوان سوم این بخش را کسب کرد. در بخش بازیگری مرد، «سعید چگینی» و «پیام نوروزی» به طور مشترک سوم، «حامد مکملی» و «وحید عبدالله‌بیگلو» مشترکاً دوم و «میثم گودرزی» رتبه نخست این بخش را از آن خود کردند. در بخش نمایشنامه‌نویسی از 2 نمایشنامه «پرولوگ در 8 دقیقه» و «دوئل روسی» هر 2 نوشته «پویان اصغری» تقدیر به عمل آمد و در بخش کارگردانی «سعید چگینی»، «میثم ملازینل» و «مرتضی نجفی» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را به دست آوردند. در نهایت 2 نمایش «پرولوگ در 8 دقیقه» و «قاقُمان» که به ترتیب توسط «پویان اصغری» و «حامد مکملی» نوشته شده‌اند، به اداره تئاتر کشور و دبیرخانه برگزاری جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر معرفی شدند و در بخش ویژه تشویقی هیأت داوران از همه اعضای گروه نمایش «حال همه ما خوب است» تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی